http://www.8melody.ir/wp-content/uploads/2013/07/Reza-Sadeghi-Darde-Eshgh.jpg

رضا صادقی در سال 1358 در شهر بندر عباس به دنیا آمد.

وی خواندن را از زمزمه‌های قرآن شروع کرد و آشنایی او با موسیقی به طور اتفاقی در ۱۶ سالگی صورت گرفت.
(پشت پنجره مادری برای کودک بیمارش آواز می‌خواند و خواهر و برادرهای کودک کنار آن‌ دو نشسته بودند و به سرنوشت تلخی فکر می‌کردند که روزگار برای کودک رقم زده. رضای کوچک تازه از بیمارستان برگشته بود. مریض شده بود و مادر او را برای درمان برده بود.
این قرص‌ها رو بخوره، این آمپول رو هم بزنه. خوب می‌شه
مادر رضا قرص‌ها و آمپول را از داروخانه گرفت. آمپول را به پرستار داد و رفت پشت پرده، بدون این‌که بداند این آمپول برای همیشه سرنوشت پسرش را عوض خواهد کرد)

http://tooptarinha.com/uploads/posts/2012-11/1353830248_reza1.jpg

رضا همیشه از دکترش به نیکی یاد میکند (اگر او نبود من رضا صادقی نمیشدم)
رضا در خانه جدیدش نشسته و به آهنگی خوب برای ترانه جدیدی فکر می‌کند که به تازگی سروده. رضا برای آلبوم‌هایش محتاج هیچ‌کس نیست. خودش می‌تواند شعر بگوید و آهنگ بسازد
پریدن سخته تا وقتی تو دست آدما سنگه
اگر هم دونه میپاشن یه جای کار می لنگه
تا وقتی رو به رو شونی رفیق و یار و هم دردن
سرت رو برنگردون که عجیب این قوم نامردن...
پس از آشنایی با سبک‌های مختلف تصمیم به ابداع روشی به نام خود کرد و اولین تجربه خود در موسیقی را تحت عنوان آلبوم راز عشق در سال 1372 ارائه کرد.

http://www.taksong.ir/img/91.11/reza-sadeghi-hamin.jpg
بعد از آن همکاری خود را با گروه هنری کیمیا آغاز کرد و آلبوم‌های گل لاله، رویای شیرین و مستانه و دیوانه را عرضه کرد. چندی بعد برای پیشرفت در کار به تهران آمد.
علاقه او به هنرمندانی همچون چشم آذر و بابک بیات باعث شد تا آثار او تحت تاثیر آنها قرار گیرد. همچنین وی در بعضی کارهای خود از اشعار مهدی اخوان ثالث و سهراب سپهری استفاده کرده‌است.
وی در زمینه شعر و ادبیات فعالیت دارد و به شاعرانی چون اخوان ثالث، حافظ، مولانا، سهراب سپهری، شاملو علاقمند است.
صادقی در سال 1375 اثر گل لاله را ارائه کرد که به نوعی با کارهای قبلی او تفاوت داشت. وی در سال 1376 بندرقدیم، 1377 مستانه و دیوانه، در سال 1378 رویای شیرین و ده ثانیه را به بازار موسیقی ارائه داد.
در سال 1380 کاست عاشقم من را که با گیتار اجرا شد،به بازار ارائه داد که مورد استقبال قرار گرفت.
او مدت 8 سال پیراهین مشکی به تن داشت و همه مردم او را مشکی پوش می‌شناختند تا اینکه در سال 1381 کاست حکایت مشکی پوش را روانه بازار موسیقی کرد و یک سال بعد آلبوم مشکی رنگ عشقه .
سال 1384 صادقی اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان «پیرهن مشکی» و در سال ۱۳۸۶ آلبوم «وایسا دنیا» را ارائه کرد و توانست عنوان بهترین آهنگساز و خواننده را به خود اختصاص دهد.

http://khalijefars.isna.ir/Files/News/Image/13923/24794.jpg
رضا صادقی دستی در سرودن شعر و ملودی پردازی دارد و حدود۱۲۰ ترانه آلبوم هایش را خود سروده است.
در سال ۱۳۹۰ آلبوم دیگری به نام دیگه مشکی نمی‌پوشم! از او منتشر شد. در این آلبوم شعر ۱۲ آهنگ را خود رضا صادقی گفته است.
فیلمی مستند با عنوان رمز شب از اوساخته شده است و علاوه بر آن درباره زندگی رضا صادقی با نام بی خداحافظی با بازی او نیز ساخته که در سال 1391 روی پرده سینماها رفت.
رضا صادقی با نام مستعار سلطان مشکی، کنسرت‌هایی نیز در کشورهای کانادا، مالزی، استرالیا، آلمان، قطر و دبی برگزار کرده است.
او مثل یک سلطان روی سن ایستاده. مردم ترانه‌هایش را حفظ هستند
زمانی احساس کردم که درهای دنیا به رویم بسته شده اما در آن لحظات خدا را دیدم که به من گفت: نترس، بمون و بخون



آثار :
دیگه مشکی نمیپوشم ، هشت (یک قطعه در وصف امام رضا) ، یکی بود یکی نبود ، چقدر سخته ، وایسا دنیا ، پیرهن مشکی ، دلم برات میسوزه ، پرچم مشکی ، کما ، دو تا قلب ، دلم برات میسوزه ، رویای شیرین ، ... و شاهکار آخر ( همین )